Poveste de groaza pentru copii

Seara daca am de spus o poveste prefer sa zic diverse povestioare , nu sa le citesc. Mi-e usor sa vorbesc liber decat sa tin randurile. Greu de multumit fratii, de sexe diferite, cu povestea de seara. Incercand sa introduc linistea si sa pregatesc somnul,  incep:
– A fost odata ca niciodata o printesa.
Vlad: – Nu pintesa, nu!
– Stai, ai rabdare! Si Printesa mergea pe strada si apare Bucsa (din “Cars” pentru neinitiati). Si spune printesa: “Eu asteptam caleasca, dar, uite, ai aparut tu!” Atunci Bucsa a aruncat carligul si a prins-o de pantaloni.
Eva: E urat asa ceva, de mana a prins-o, mama!
– Bine, a prins-o de mana! Si au inceput sa se plimbe. Si gata!
Eva: Ataaat? Povestile sunt mai lungi!
Fiind in pana de idei, si amintindu-mi de ceva discutii de pe la birou:
– Au plecat in club, au dansat salsa si cha-cha. Apoi au baut Mai-Tai pana pe la ora 4 dimineata. Apoi au decis sa mearga la somn. Si au plecat si s-au culcat. Noapte buna!

Toata lumea, multumita; e drept Vladut a adormit mai greu s-a foit o vreme; sper ca nu avea alte scenarii in cap.
Daca tot suntem la acest capitol, sa il numim si “Protectia copilului”, introduc si 3 povestioare, adunate in timp; sunt acelea care pe orice parinte il pun in situatie jenanta cand le emit odoarele.

Categoria “Babele zic: <<De aia nu are bani, maica, pentru ca fumeaza>>”
Eva vrea guma de mestecat, noi o refuzam din mai multe motive pe care nu le mai insir. Ii spun “Nu avem bani!” cu speranta ca se termina discutia. Adi coboara din masina.
– Unde s-a dus tata?
– Sa ia tigari.
– CUUUM?! Aveti bani de tigari si nu aveti bani sa imi luati mie guma?!

Categoria “Ce le place adultilor? ”
Dupa un spectacol de teatru pentru copii Eva ma intreba:
– Cum ti-a placut, mama, te-ai distrat?
– Eva, a fost frumos, dar nu pot spune ca m-a amuzat, pe noi adultii nu ne distreaza glumele de genul asta.
Pe un ton calm, clar a venit concluzia Evei:
– Da, stiu, adultii se distreaza cu bautura.
Categoria “Flamanzeste-i!”
Cand vine nasa lui Vlad in vizita, de obicei in weekend, intindem masa astfel incat sa incapem toti lejer. Eu asezam tacamurile pe masa si o aud pe fiica-mea:
– Mama, de ce noi mancam numai cand vine Miro?
Se referea evident la faptul ca mancam la masa intinsa…
Asadar, cu usurinta putem concluziona despre terte persone ca beau, fumeaza iar mancare nu mai au a da copchiilor. Desi comice, m-au facut sa ma gandesc cateva momente daca sunt exagerata cu fiecare din viciile mele.

Leave a comment